måndag 24 november 2008

Snön...

....den bara vräker ner!!
Hatar snö!! Värst är det när det inte är någon som plogar!?!?!
En endaste liten vägsnutt var plogad när jag gick och hämtade barnen för 1½ timme sedan! Och då är det ca 3km dit!!
Men barnen älskar verkligen snön!! Det tog oss nästan en timme hem för de skulle slänga sig ner i varenda snöhög de såg, de skulle krypa och hoppa överallt där snön var orörd. Själv ville jag bara hem så fort som möjligt!!
Tacka vet jag våren och sommaren :) blir så lycklig när alla vårtecken börjar visa sig :)

Men den här veckan ska det julpyntas!! Tänkte vänta tills i helgen men någonting åker nog fram redan i morgon eller på fredag...
På fredag eller lördag ska jag baka lussebullar. Kanske ska låta barnen baka pepparkakor på lördag. Maken jobbar och då är det skönt med lite sysselsättning till barnen ;)

Nu ska jag laga mat :(
Har ingen aning om vad bara :(

2 kommentarer:

Carol sa...

Hehe, här bakades det pepparkakor idag! Perfekt sysselsättning för dem!
Visst känner man sig hemsk när man bara vill hem och barnen vill vara ute 23 timmar till och leka!? ;-)

Livet i kvadrat.. sa...

Åh vad vi är olika ;-) jag älskar att vara ute när det är snö, med eller utan hundar eller ungar..
älskar Alla årstider..
Det låter mysigt att baka peppisar och lussebullar...sånt är jag dålig på att ta tagi fast det är kul!
Puss till er alla