lördag 1 november 2008

Tjatiga barn

Japp, tjatiga barn har jag gått om :(
Ibland kan jag bli helt galen på dem!! Detta med att städa sina rum, att hålla ordning på sina grejer. Mina barn är absolut inte ett endaste dugg rädda om sina saker. Vet inte alls vad jag ska göra. Vi har hotat om att ta bort alla saker, men det hjälper inte alls. Vi har tagit bort hälften av deras saker redan och de bryr sig verkligen inte. Jag får ryck ibland och river ut alla grejer på golvet och kastar massor. Rådgör med barnen om var vi ska lägga det som ska behållas. Men inget ligger på sin plats efter en vecka :(
Barnen delar ju rum, pojkar och flickor var för sig. Funderar på om jag ska möblera om lite bland barnen oxå. Dotter E och son A är de som är bäst på att städa, om de delar rum kanske man slipper tjata så mycket på dem iaf. De andra två är helt hopplösa känns det som nu :(

På tal om att städa ska jag försöka dammsuga bort alla hundhår nu...

Inga kommentarer: