fredag 14 november 2008

Härligt med fredag :D

Har längtat så tills den här dagen. Proven är över för den här omgången, härligt!!
Hämtade barnen tidigt och nu är det bara att njuta av ledigheten, sååå skönt.

Idag ska vi få veta om vi kommer få tillbaka hunden eller inte. Men jag är ganska säker på att de behåller honom :)

Har en gammal klasskompis som jag har känt i ca 30 år. För den personen har karriären varit viktig, h*n har ett företag (AB) som det går väldigt bra för, mycket pengar och lyxigt hus. Men h*n har inga barn eller livspartner. Jag är väldigt glad för personens skull såklart. Men vet inte om jag är avundsjuk eller inte.
I hela mitt liv har jag bara haft ett mål i mitt liv, att bli mamma. Jag har klarat av mitt mål, så vad ska jag göra nu då?? Jag vill oxå tjäna massor av pengar men vet inte hur. Men för mig är familjen viktigare än karriären men det skulle ju vara otroligt kul att ha råd att leva som man vill...

Har funderat på åldern de senaste dagarna. Jag känner mig inte som 36, har t o m tänkt på att jag skulle kunna tänka mig att skaffa ett till barn om 4-5 år. Det är ju många nu för tiden som skaffar sitt första barn vid 40+, så det skulle ju inte vara något konstigt att få sitt femte barn vid 41. Däremot har jag alltid sagt att jag ALDRIG ska skaffa ett sladdbarn eftersom jag är ett själv och det var otroligt tråkigt. Men det är ju klart....jag skulle ju aldrig gifta mig heller...
Fast just nu vill jag absolut INTE ha fler barn, men vet om några år...

Usch jag har absolut ingen lust att laga någon middag idag :( Vill bara njuta av ledigheten. Ska nog ringa och smöra lite för maken...

5 kommentarer:

Sandra sa...

Mmmm...hämtmat!! Mmmm......

Puss

önskedrömmar sa...

Fst det blev fiskgratäng vi hade i frysen istället :(

Ville ju ha pizza eller kinamat :(

Sandra sa...

Ha ha ha.....ja det är inte lätt!! Vi ska äta kycklingklubbor och vitlöksbröd!! mmmm...

önskedrömmar sa...

Åh, ni äter alltid så gott på fredagar. Kyckling eller revbensspjäll. Hälften av mina barn har fått för sig att de inte gillar kyckling i någon form :( Kött ska vi inte tala om, buääää. Jag älskade kött och kyckling i den åldern.
Tråkbarn!!

Sandra sa...

Men guuud.....kyckling och kött som är så sjuuuukt gott!! :-D