lördag 15 november 2008

Slapp lördag

Idag ska jag bara vara lat och ladda mina batterier. Ska gå iväg med trillingarna på kalas som börjar kl 16 och sen hämta dem. Annars ska jag bara vara hemma och slappa, eller iaf göra allt väldigt lugnt ;)
Har ju endel måsten såklart. Tvätten ska vikas och sorteras i lådor och garderober, det ska dammsugas, barnen vill ha hjälp med massa pyssel, lunch ska lagas, middag ska lagas. Ja det var väl alla måsten idag, sen har jag ju alltid saker som jag VILL göra men det aldrig finns tid till...

Fick sova ända till 8.10 i morse innan det kom in en skvallermadam och väckte mig. Maken var väldigt noga med att säga till barnen att de fick absolut inte väcka mig om det inte var väldigt viktigt.....så tydligen var det viktigt för E att berätta att T ritar sig själv på armen med tusch! En liten stund senare kom E tillbaka och konstaterade att hon faktiskt var hungrig! Jag sa åt henne att gå ner och ta fram frukosten så skulle jag komma om en stund, det accepterade hon för en gångs skull.
Nu hade ju alla ätit klart när jag tillslut orkade dra mig upp ur sängen, så jag fick ta hand om avdukningen :) Men de hade varit någorlunda ordningsamma iaf.
Så nu sitter jag ensam och äter en sen frukost och barnen ska städa tjejernas rum. De hade en "klipp-sönder-alla -papper-du-kan-hitta"-stund igår....

1 kommentar:

Sandra sa...

he he he....fattar du väl att det är viktigt när nån ritar sig på armen..jag skulle minsann oxå ha skvallrat!! ;-)