tisdag 11 november 2008

Tisdag

På tisdagar börjar jag i skolan 13.40 och slutar 15.50. En enda lektion har jag alltså. Hade det inte varit en så viktig lektion som bokföring så hade jag nog varit hemma och pluggat oftare på tisdagar. På fredag har vi ett viktigt prov i bokföring så dagens lektion känns extra viktig.
Ska försöka plugga lite innan det är dax att gå iväg till skolan...
När jag har slutat för dagen går jag och hämtar barnen på dagis/fritids, vi brukar vara hemma vid 17-tiden och då ska jag laga middag samtidigt som barnen gör sina matteläxor och jag ska hjälpa dem. Tisdagar är väldigt kaotiska mellan 17.00 och 18.30 för våran del.

I morgon blir det en lång dag i skolan :( 8.30-15.50. Jag har blivit bortskämd med korta dagar har jag märkt... Slutar runt 13-tiden fyra dagar i veckan och då känns det som en evighet att vara kvar i skolan till 16.00 :)

Jag tänkte försöka att göra en budget för våra matinköp. Jag har absolut ingen aning om hur mycket vi handlar mat för per månad. Det skulle vara kul att veta........eller inte....
Hur mycket är rimligt för en familj på 6 personer att ha i matkostnader??

Tänker mycket på pengar just nu....på vad man kan sälja för att få in mer pengar :) Vi har ganska höga skulder och det känns väldigt jobbigt. För mig är pengar bara pengar, jag gillar pengar och skulle gärna vilja ha mer av dem. Hatar man pengar och ekonomi så tror jag att man får mer problem med dem. Min önskedröm just nu är att kunna spara några tusenlappar varje månad, att kunna spara pengar åt barnen så att de har en rejäl grund när de blir stora. Men det får bli när jag börjar jobba, det är sånna tankar som sporrar mig just nu...

Nepp, nu ska näsan ner i skolböckerna....

Inga kommentarer: