måndag 27 oktober 2008

Medicin

De senaste gångerna jag har varit förkyld har det verkligen satt sig på luftrören. Den här gången har det varit värre än någonsin. Varje kväll får jag värre hostattacker och att andas är en pina. Att lägga sig i sängen är en riktig plåga!!

I morse lämnade jag yngsta sonen på dagis och trion hos mina föräldrar. Flera gånger på vägen var jag tvungen att stanna för att hämta andan :(
Min kära mor tyckte att jag skulle testa hennes KOL-medicin, Bricanyl, som även är för astma. Har aldrig inhalerat medicin förrut, men var ganska desperat... Kände skillnad nästan direkt!! Åh, jag kunde andas igen :)
När jag kom till skolan igen tog jag en till dos efter att ha läst lite på nätet om medicinen. Hela dagen har jag kunnat andats bra och jag kunde flera kilometer utan problem flera timmar efter den senaste dosen :D
Att man kan bli så glad för så lite. Men det känns så otroligt skönt att kunna andas igen :D
Kanske har jag fått förkylningsastma??

I morgon får barnen och jag sovmorgon och på onsdag är vi lediga :D Tjohooo!!

1 kommentar:

Sandra sa...

ter verkligen som förkyldningsastma!! GÅ TILL DOKTORN!!!! *bestämmer* ;-P

PUUUUSS