tisdag 28 oktober 2008

Positiva tankar

För någon vecka sedan sa min, annars så positiva, lärare en sak som störde mig och flera av mina klasskompisar ganska mycket.
Hon sa: "hur mycket man än vill så klarar man inte av att göra allt".
Men jag tror verkligen på att man kan göra allt om man bara VILL!!
Jag har många exempel på att man kan om man vill, men det viktigaste och största exemplet för mig är mina barn.
När jag och maken hade varit ett par i ett år började vi försöka få barn, efter ännu ett år gick jag till läkaren som kom fram till att jag var i klimakteriet, 22 år gammal. Det fanns inget att göra typ. Men jag gav inte upp, nästa läkare konstaterade att jag inte var i klimakteriet men att jag aldrig skulle lyckas med min stora övervikt. Men jag gav mig inte. Bytte läkare igen som sa samma sak men gav mig iaf en chans och gav mig hormontabletter. Äntligen ett positivt gravtest efter 5 år :) som tyvärr slutade med missfall någon dag senare. Men för mig var det ingen sorg, för mig var det lycka för jag kunde bli gravid!!
Två år senare blev jag lovad hormonsprutor. I januari -01 fick jag äntligen börja ta sprutor på mig själv :) På allahjärtansdag fick jag ta ägglossningssprutan och två veckor senare, på min födelsedag blev graviditetstestet positivt igen :D
Så jag tror verkligen att man kan allt om man verkligen VILL, men många gånger får man kämpa och jobba länge innan man lyckas.

Nu ska jag till skolan och lära mig lite om bokslut...

Inga kommentarer: