söndag 5 oktober 2008

Sirap

Är det ingen som har testat blodpudding med sirap?? Man tar en stekt blodpuddingskiva och ringlar lite ljus sirap på den, mums. Det är supergott. En dumhet som jag lärde mig som barn av min dagmamma :) Nu har jag tyvärr lärt mina barn den dumheten...

En riktig depparsöndag har det varit idag :(
Regnigt och blåsigt väder och trist och deppigt humör. Jag har varit supertrött hela dagen.

Var på tjejmiddag igår och kom hem vid midnatt. Väldigt trevlig kväll, åt tacos och tittade på TV, en lugn och skön kväll. Maken har jobbat hela helgen och då är han så tråkig så det var riktigt skönt att komma hemifrån en kväll.

Den här veckan blir en ganska lugn vecka. Är ledig måndag och tisdag men ska plugga för jag har ett viktigt prov på onsdag. Ett litet grupparbete på onsdag förmiddag är inplanerat oxå.

På onsdag är det även dags för våran hund att flytta. Än så länge tror jag inte på det för mannen som ska ha honom har skjutit upp hämtningen sedan i maj. Men den här gången så känns det som om det verkligen kommer att hända.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja du ser! :)
Jag har lite ont i magen över det hör med bröllopet. Jag VILLE ha middag med släkten och så men min gubbe har jättesvårt för folk, så nu får det bli såhär ist. Det jag bryr mig om är att vi får varandra och jag får heta samma i efternamn som honom och våra barn.