onsdag 29 oktober 2008

Mina stackars bebisar

Lilla bebisen...
I måndags morse släppte jag ut våran katt som vanligt. På kvällen vid sjutiden kom han in och sprang upp på övervåningen för att sova direkt?!?! Han brukar ALLTID springa in till matskålen och jama som en galning först. Vi tänkte inte så mycket mer på det. I går låg han och sov heeeela dagen, åt ingenting, gick inte på toa, han bytte sovplats några gånger bara. Vi klämde och kände på honom men han bara spann. Varm och torr på nosen bara. Idag har han oxå sovit men han drack vatten när maken bar ner honom till köket. Nu på kvällen har han faktiskt ätit några bitar mat och även kissat en gång. Vet inte vad det är för fel och man blir ju orolig men nu verkar det vara på bättringsvägen. Men vi håller koll på honom...

Stora bebisen...
Vi var lediga hela familjen idag, men det var fotografering på dagis så det blev några turer dit iaf. På morgonen var det gruppfoto så maken åkte dit med R. På eftermiddagen var det dax för porträttfoto och syskonbild. När vi kom dit lyckades min lilla R klämma fingret i en dörr som stänger sig själv :( Har grät såklart och var helt förstörd. Flera andra barn fick gå före oss men till slut blev barnen fotade. Får väl se hur lilla rödgråtna R ser ut på bilderna sen. Fingret är svullet och nageln kommer nog att lossna så småningom. Så det kan bli...

Har fått lite gjort idag, men med tanke på att jag har varit ledig idag så var det väldigt lite :(
- Bytt kattsand
- Skurat duschrummet
- Rensat avloppet på handfatet
- Dammsugit hela övervåningen
- Handlat mat
- Diskat
- Pantat burkar och flaskor
- Kastat kartonger
Ja det var väl allt jag kom på...

Ska rensa i köksskåpen i helgen! Har kommit på att jag fortfarande har mycket jag aldrig använder. Ska även möblera om lite i skåpen.

Nu ska jag plugga lite innan det är tv-dax...

1 kommentar:

Sandra sa...

Meeen..stackars alla!!

Tänkter sno din idé med räknarna i bloggen!! att ha två olika!! :-)

PUSS!!